the lady Singoalla.

Jag har på senare tid blivit mycket mycket duktigare med vad jag äter.
Har blivit mycket bättre på att äta bönor och andra baljväxter. Äter mer frukt och grönt. För övrigt blir det mycket pasta, matvete, mathavre, ägg, mozzarella och fetaost. Och bröd visserligen.
Kämpar tappert med att äta kyckling ibland, men tycker fortfarande hanteringen av det är otroligt läskig, äcklig och obehaglig.
Köper nästan aldrig chips eller godis. Köper jag snacks blir det salta pinnar eller nötter.
Äter sällan pizza och annan flottmat (med undantag eventuellt vid bakis-söndagar)
Inte så att jag medvetet tackar nej till godsaker när jag blir bjuden, men jag underviker att köpa det själv.

Allt utom Singoalla kex. Min synd. Min last. Mitt beroende. Min besatthet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0