Tjatdesign

Det finns vissa produkter som upprepar sig. Upprepar sig så mycket att jag till slut inte tycker om dem mer.
För några få år sedan kunde man inte öppna en inredningstidning utan att få otroligt många ellipsbord, sjuanstolar och PH-lampor slängda i ansikten på sig. För mig är det lika intressant som att handla hela sitt kompletta hem direkt ur IKEA katalogen. Det är ju mixen, höjden av unikhet och humorn som blir det intressanta tycker jag.






(Missförstå mig rätt: Bruno Mathsson, Arne Jacobsson och Poul Henningsen har gjort fantastiska produkter, men vi behöver väl inte använda dem jämt!)


Idag verkar det vara Wegners Y-stolar som är på tapeten. Vart man än vänder sig står det en Y-stol. Sakta men säkert förstörs även Y-stolen för mig. Undefär som orden "Stilrent" och "Skandinaviskt" har fördärvats. Eller Divansoffor.


Men innan Y-stolen är helt fimpad: (I pertolblått naturligtvis...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0