drömmar och förhoppningar

NU vet vi var vi ska bo. I Strandhem. Ungefär mitt emellan Bunkeflo och Klagshamn. Ett underbart fd sommarstugeområde som nu består mestadels av åretrunt hus. Mys mys mys, smala grusvägar mellan de större gatorna. Härlig kuststräcka, badbrygga, lekplats, foltbollsplan, tennisbana och boulbana samt stora gästparkeringar. Buss nummer 6 stannar precis vid vägen, cykelavstånd till Bunkeflo med affär, skolor, vårdcentral, fler busslinjer mot stan etc. Tom en Pub finns där :) Sommartid finns det kiosk och minilivs på området. Jag är kär!!!
Nu ska vi bara hitta ett passande hus. Vi var där på visning idag i ett litet hus som utvändigt var helt ok och helt ok pris. Tyvärr kändes insidan lite som ett hemmabygge. Kommer bli tokigt mycket att rätta till och göra om, så nej, inget för oss. Det märkliga var att det de nuvarande ägerna lagt krutet på var en dusch... Den såg ut som en rymdkapsel, hade inbyggd ångbastu, telefon, belysning, radio och dvd med ljudanläggning. Det sjukasta jag någonsin sett. De måste gilla att duscha.

På tisdag däremot. Det huset lägger vi mycket hopp till. Ser helt underbart ut på bilderna från interiören, nyrenoverat, rent, snyggt och bara för oss att flytta rakt in. Exteriören kollade vi in idag och huset är väldigt fint. Litet men väldigt charmigt. Trädgården är som en vit duk för trädgårdsintresserad mig. Det är bara att börja rita och anlägga. Jag blir helt vild. Dessutom är hela tomten redan omringad av plank så det blir himmelriket för lilla vovven att springa lös och leka på gräsmattan. Har mycket höga förväntningar och hoppas huset lever upp till dem. Jag hoppas hoppas hoppas.

Dessutom har jag tagit beslutet att sälja min vackra koloni. Det blir för mycket för bil-lösa anna, speciellt eftersom vi nu letar och hoppas hitta ett litet hus. För pengarna ska vi köpa bil när vi flyttar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0