Mitt lilla inslag av "hata omgivningen". Något jag måste få ur mig...

Helt ärligt har jag aldrig förstått den mentaliteten med "jobba jobba jobba ohhhhhh va mycket pengar jag tjänar". Klart man måste tjäna pengar så man kan leva ett bekvämt liv, betala sina räkningar, äta den maten man vill, unna sig saker man törstar efter. Men hela poängen med eftergymnastiala studier är väl att man ska hitta sig ett jobb där man trivs med att vara och där man kan balansera sitt liv med arbete och fritid så man mår bra. Sen kan det gärna innefatta många och långa arbetsdagar, men drivet i detta ska väl inte cirkulera runt pengar utan runt välmående, önskan till karriär och att uppnå sina mål eller att man har fantastiskt kul där man arbetar.
Och klart man måste ta sig igenom skitjobb för att man i ett mer långsiktigt skede ska nå drömmen eller målet, men att sitta på ett skitt jobb med enda lyckan när lönelappen dimper ner i brevlådan tycker jag är vansinnigt tragiskt! Nästa gång jag hör meningen: "Fy fan jag ska jobba hela helgen, men det blir pengar pengar pengar" då slår jag nog någon. Sikta lite högre. Det finns en större mening med livet!

Missförstå mig rätt. Jag jobbar gärna fantastiskt mycket och kan verkligen njuta av det. Men att jobba ska vara kul. Och är det inte kul för tillfället så ska det iallafall generera något långsiktigt positivt. Så är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0