hundgård

Jag har skissat på hundgård:



Om det nu stämmer att det är 4 meter från villan till tomtgränsen/planket så kommer lilys nya hem se ut såhär:

Hus: 1,5 meter x 2,4 meter.

Gård: 4,8 meter (4 sektioner)  x 2,4 meter (2 sektioner)

Det ger en total yta på: 15,8 kvm (minus isoleringen i huset)

 

Enligt djurskyddsmyndigheten ska en hund som väger 20 kg ha ca 15-16 kvm rastgård inklusive "box", om jag har lyckats tolka rätt tabeller, och då bör ju detta vara tillräckligt. Lily väger ju bara strax över 15 kg om jag minns rätt.

 

Ska dubbelkolla allt innan jag beställer sektioner av Torsten.

 


Kommentarer
Postat av: anna ooo

jag gillart.

2011-05-07 @ 13:26:16
URL: http://anna-omg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0