Overload!!!

Jag känner att det börjar bli lite väl mycket nu...

Äntligen är allt med försäkringsbolaget klart.
Dagen idag har jag klöddat med bitterfittorna på diverse fackförbund och a-kassor, bara för att bestämma mig för att nu skiter jag i möget och väljer SAAK som a-kassa. De enda trevliga bemötandet jag fått! Så nu ska bara blankettarna om ändring in och sen kan jag kanske bocka av det på listan.

Förutom detta var vi på banken och gjorde lånfix idag, samt förberedde för mitt byte av bank. Detta känner jag mig också sjukligt förvirrad över och får väl se på med spänning vad som nu händer i månadsskiftet och vid betalning av räkningar...

Imorgon blir det att ringa elbolagen och se vad jag ska göra där för att allt ska gå korrekt till väga.

Måndag blir det hus, och vi fick en fin kom ihåglista på saker som måste fixas till dess.

Nästa torsdag blir det fotografering (innan dess måste lägenheten tömmas på allt överflödigt skit vi har samlat på oss), sen sätter försäljningen av lägenheten igång.

Och så försöker jag skriva ansökningar så fort jag får en minut över.



Idag fick jag även det fina beskedet att om vi vill måla om huset måste vi söka bygglov. Och sånt kan ju ta tid. Så det måste vi styra upp snarast så vi hinner måla i sommar om vi får det godkänt.


Och så försöker jag styra ihop ett schema för måndagens aktiviteter. Mycket som ska hinnas med på få timmar. Besiktiga flyttstädning, Möte på Peter Landgren, Överlåtelse, Hämta bil, hämta släp, köpa säng, köra fram och tillbaks med lådor och prylar och få över det viktigaste så vi kan börja bo.

Så ska man hinna jobba några dagar med...





Gaaaaahhhhhh!!! Och innan dess ska jag hinna med att slänga mig ut ifrån ett flygplan. Kanske det som behövs för att lätta på trycket lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0