mat

Imorse åkte daniel till Prag. Där ska han vara i två veckor tills jag åker för att hämta hem honom.

Jag själv spenderade dagen med ikea frukost, ikea-loppis och ikea runda tillsammans med Helena.
Vi loppisfyndade båda två. Jag köpte en leopardpälsmössa från 60-talet. Helt underbar om jag får säga det själv. 20 spänn kostade denna härligheten. Helena slog till på en låda mästerkockens receptkort från 70-talet (även den 20 spänn) medan hon ivrigt berättade om en underbar hemsida som metodiskt betade sig igenom maträtter ur just en sådan receptlåda.

När jag kom hem var jag tvungen att besöka hemsidan och jag ljuger inte när jag säger att det var något av det roligaste jag läst på länge!!!

Besök även du Den Bruna Maten och följ med på deras matlagning genom 70-talets receptlåda.





Själv har jag ett personligt förhållande till en sådan receptlåda då den genom hela min barndom stod placerad i mammas kök och när det drog ihop sig till fest bläddrade man igenom den för att välja något festligt. Ack ljuva minnen!!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ok - jag kanske dööör av avund på den där mössan!

Bildbevis!!!



Kram!

2011-09-04 @ 23:15:22
Postat av: Marie

Ok - det var jag alltså...

Kaiko!

2011-09-04 @ 23:16:09
URL: http://mariehk.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0