Lynne Jenkins RIP

Har fått lite tråkiga nyheter idag...


När Daniel och jag var i Marocko i Oktober 2009 åkte vi med ett gäng härliga människor från 6 olika nationaliteter.
Några av dem har vi sedan fortsatt ha kontakt med på olika sätt.

Det är:

It-killen/fotografen Ryan och Smakkemisten Erin från Hallifax, Canada.
Eric från Norge som uppdaterat oss om sin ett års långa resa runt jorden.
Jackie från New York, en vacker arkitekt med enormt stort hjärta och försiktig röst.
Och så Lynne Jenkins från England, en fantastiskt rolig och härlig kvinna med hemska te-tänder, men så mycket humor att jag skrattade varenda gång hon öppnade munnen.

Lynne och jag skickade lite mail fram och tillbaks med jämna mellanrum och pratade om Marocko och lite kortfattat vad som hände i våra liv. Hon berättade att hon äntligen köpt ett litet hus och var så lycklig för det. Hon skrev även om hur fantastiskt hon tyckte Marocko var och att hon inte kunde vänta till nästa GAP resa hon skulle göra.
För ca ett halvår sedan berättade hon att hon fått reda på att hon hade cancer. Efter det hann jag få några uppdateringsmail, tills de slutade komma. Då började jag bli orolig att det kanske inte gick så bra...

Idag fick jag ett mail av Jackie att Lynne hade gått bort.


Hon hann aldrig njuta av sitt hus, och hon hann aldrig göra fler resor...


Lynne på en takservering som blickar ut över Djema el Fnaa, Marrakech


Erin, Ryan och så Lynne som lyssnar koncentrerat på guiden.  :)


Det gäller att lyssna ordentligt så man inte missa något.


Och den underbaraste bilden någonsin från Lynnes Facebook profil. Vår kameltur ut i saharaöknen. Jag har sällan sett något så skojigt som när lynne klängde sig fast för kung och fosterland. (Tror hon var en av dem med hemskast träningsvärk och skavsår dagen efter dessutom :) )


Det är märkligt hur folk sätter spår. Rest in peace Lynne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0