Mormor, Krakel Spektakel och Stig Lindberg

Det finns en hel uppsjö med produkter som den underbare Stig Lindberg formgett som jag skulle vilja pryda mitt hem med. Bara för att nämna ett fåtal...



Serviser från Gustavsberg:

Spisa Ribb


Berså


Adam


Eva




Tyger:

Melodi


Lustgården




Eller varför inte bara en bok att pryda hyllan:

Krakel Spektakel, kusin Vitamin. Hängde och slängde uti en gardin. För hej och hå, i gardinen den blå.
Krakel Spektakel, vad tänker du på ...



Daniel Doppsko i Sålunda stad doppar sin sko i jag vet inte vad: Vatten och vin och en dunk bensin! Åh, vad din sko ska bli blank och fin!



...med de mest fantastiska illustrationerna.


och




När min kära mormor levde, och hon och morfar bodde i det vita huset på Dammgatan hängde det i deras matsal en samling jultallrikar som Stig Lindberg formgett. Bland annat denna som var en av mina favoriter.
Tänker alltid på mormor när jag än får syn på en sådan tallrik...




Mormor och Morfar utanför det vita huset:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0