mat

Efter att ha varit megaförkyld i över en vecka (är fortfarande lite droppig om näsan) och inte tränat ett smack är det dax att komma igång igen så smått idag!!! Ska se om jag kan snoka till mig en plats till dagens yogapass annars får det bli lite kortare löp pass.

Jag har iallafall ätit nyttigt under min förkylning (med undantag från tröst singoalla naturligtvis) och gjort min egen grötmix av havregrynsgröt som faktiskt funkar för mig. Har alltid hatat gröt i alla de slag tidigare...

1 dl havregryn
2,75 dl vatten
1 krm salt
3 krm kanel
ca 5krm linfrön
0,5 dl solrosfrön
Koka upp allt och skjud någon minut tills koncistensen är perfekt.
Ät med  mjölk samt hackat päron eller lite jordgubbssylt.


Och igår var jag på Möllevångstorget och handlade grönsaker.

Vitkål
Purjolök
Chili
Paprika
Brocoli
Morötter
Sockerärtor

45kr kostade det..
Addera vitlök, vatten, buljong och svartpeppar sen har du mängder av sjuuuuuuuuukt god grönsakssoppa.


matmatmat mmmmmmmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0