lalandia

Helgen i danmark var härlig men gick på tok för snabbt.

Vi körde över i ärtan på fredag eftermiddagen, hamnade i rusningstrafiken och stod still ett tag innan vi lyckade styra kosan mot Rödby. Väl framme grillade vi massor och sjukt god mat och åt tills vi nästan dog.

På lördagen tog vi båten över till Puttgarden. (Jag och familjen Sramek i bilen med en bil5a och daniel till fots, vilket resulterade i att daniel kom med en båt tidigare än vi.) Efter en halvtimmes flanerande ensam på bordershoppen så lyckades daniel ha samlat ihop en hel kundvagn med diverse alkohol när vi väl anlände. Enbart starksprit då för han hittade inte ner från spritvåningen... Jobbigt det där att följa pilar och åka rulltrappa.

Sen blev det bada bada bada! Fasen va länge sedan jag åkte vattenrutchkana. Lide kaxig gav jag mig på den brantaste och spexade dessutom till det med att blotta lite gumphud. Oj ja jävlad vilken fart jag fick. Höll på att snurra 360grader i första svängen och skrek sedan som en stucken gris hela vägen ner. Övermodig? Ja minsan!!!
Med hjärtat i halsgropen spenderade jag sedan mesta tiden med att uppmuntra de små fisarna till simning.

Lördagkvällen hängde vi i det märkliga lilla köpcenter/upplevelsecenter som växt upp runt badhuset. Åt på tok för mycket buffé-mat (Jag förvandlas i sånna lägen till Sunes far Rudolf Andersson och ska gärna sätta i mig ett halvt bord själv. Och gärna det dyra!) och spelade sedan bort en massa pengar i spelhålan.

Min kille vann ett mjukisdjur till mig, och jag kände mig som 14 på nytt!

Haha

Söndagförmiddagen satt D och jag mest i utomhus-bubbelpoolen och solade. Sen var det dax att packa ihop och åka hem. Efter en stadig glass körde vi hem med ärtan igen. Så var semestern slut!

Snipp snapp snut, så kom söndagsångesten krypande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0