Nya tider.

Nu har ännu en vecka snart nått sitt slut. En ganska bra vecka faktiskt. Det som gjorde den bra var att för en vecka sedan idag så körde jag i ilfart till mitt nuvarande arbete för att säga upp mig. En ganska så skön känsla må jag säga. Testa det någon gång om ni är trötta på ert arbete.

Men jag sa inte upp mig bara för sakens skull. Eller bara för jag mått dåligt av att gå dit ett bra tag nu. Eller för att jag för två/tre veckor sedan fick ett psykbryt av alla negativa kommentarer, all dålig stämning, all ignoration, alla skituppgifter och all åsidosättning. Nä jag sa upp mig för jag fått ett nytt arbete. Kvickt gick det med.

Jag skickade in en ansökan och dagen efter ansökningstiden gått ut ringde en kvinna och ville träffa mig samma vecka. Jag var och träffade de två butischeferna som skötte utgallringen och dagen efter ringde samma kvinna igen och ville att jag skulle komma och provskylta för arbetsprov. Så då gjorde jag det och två dagar efter var det klart. Underbart. Och jag slickar i mig alla fina omdömmen och det faktum att jag fick tjänsten direkt för det senaste året jag jag varit ganska svältfödd på possitiv och uppmuntrande feedback från nuvarande huvudsysselsättning.

Så, vad blev det då???
Jag ska from oktober arbeta som visual merchandiser på Hemtex. Två butiker ska jag sköta om, och det ska bli väldans spännande. Ordning och reda. Riktiga uppgifter. Planering och genomföring. Förutom VM tjänsten så ska jag även sälja 6 timmar per vecka, viket gör att jag då kommer upp i en 75% tjänst. Min dröm är att ha ETT heltidsarbete och slippa allt flaxande och planerande som det blir att koordinera tre arbeten. Dessvärre är det få dekoratörstjänster som finns på 100%.

Men jag är nöjd. Nya utmaningar, nya uppgifter och nya människor.
Ska bli väldans spännande.


Idag ska jag skriva kontrakt, sen ska jag bara njuta!
Och imorgon bär det av till Prag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0